fredag 15 oktober 2010

Sicilien...

...var lite annorlunda än det Italien jag har sett tidigare, kargare mer spartanskt och framförallt var inte maten som den brukar utan vi hade kommit till tonfiskens mecka. Tonfisk i alla dess former och smaker, visst det kan vara gott men inte för mycket.
Shoppingen bjöd på alla de stora designermärkena men ack så dyrt, det ända som fick följa med hem för min del var ett par Uggs loke a like fån billighetskedjan Bata!
Vädret då! Det var underbart, varken för varmt eller för kallt utan helt perfekt.

Nu var vi i och för sig enbart i Trapani, längst ut på västra spetsen av Sicilien så mitt omdöme gäller enbart denna stad.

Jaha, nu upptäckte jag att bilderna jag tog där nere ligger i den andra datorn, lite som mitt liv är just nu! Snurrigt, hit och dit...återkommer med picksen
Nu tar vi fredag, hejhej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar