måndag 17 maj 2010

Stor dag idag...



...även i Sverige och för mig, trots mina många år här blir jag nog aldrig svensk på riktigt, 17 maj är och förblir något mycket speciellt för mig!
Vanlig arbetsdag här såklart men firas det skall det, strax skall någon i familjen ut och få den stora äran att hissa unionsflaggan i topp, funderar faktiskt på att skaffa en helnorsk till nya huset!
Lite godare frukost bjuds det på innan alla drar iväg till sitt men i eftermiddag skall iallafall jentene i familjen möte opp vid Norska Sjömanskirken för lek o moro.
Tåget med ca 3000 normän avgår 17:30 på en käck runda runt i centrala Göteborg. Vi retar gallfeber på stressade bilister mitt i rusningen, men de flesta är bara glada.
Tåget upplöses vid Liseberg där alla med norsk flagg kommer in gratis och det blir premiär för lite åka...

Ha en underbar dag alla oavsett varifrån ni kommer...

1 kommentar: