tisdag 10 augusti 2010

SEMESTER...

Semester, eller ledig från jobbet har jag varit länge men med nytt hus är man inte riktigt ledig ändå! Grejer skall fixas och såklart skall alla vännerna komma på besök vilket har varit jättetrevligt men vi kände ändå att vi behövde komma iväg och bokade snabbt en vecka på favoriten Sunwing Resort Rhodos...

Lillfia, mannen och jag åkte iväg och vi hade det så underbart man kan ha!


Fjärde gången vi är här, kanske låter tråkigt men det är helt suveränt med barn. På resorten finns fyra olika boende alternativ, det bästa tycker jag är Poseidon Royal Family eller Triton Royal Family med havsutsikt och stor terass. Man kommer bort från själva huvudbyggnaden och poolerna samtidigt som allt är nära.
Vi hade tur som fick ett återbud och fick bo på Poseidon dock inte Royal utan på andra våning med balkong, riktig tur hade vi för här måste man vara ute i god tid med bokning...

Poseidon

Triton

Kallitheastranden och resturant La Tasca.

En av de 9 poolerna, bara att välja och vraka. Själva föredrar vi havet, nackdelen är att någon måste lägga handdukar tidigt om man vill ha bra sängar och den någon är jag det...Halv sju varje morgon var jag nere med grejerna och gick sedan en rask promenad och tog en härligt morgondopp i havet.

Ingen sand, utan små fina stenar, perfekt...


För barnen finns hur mycket som helst att göra och framförallt är det Lollo o Bernie i miniland som lockar, lillfia var med på skattjakt, princessparty och Lollos födelsedag. Personalen är jätteduktiga och snälla de pratar svenska, norska, danska och finska.
 Aktiviteterna är två timmar och mamma o pappa får en stund för sig själva...

I miniland

Kramkalas hos Lollo o Bernie

Minidisco varje kväll

I kö för att träffa idolerna!

Ja för de små finns massor men även för de lite äldre finns det att göra, speciellt om man gillar att träna, sportlife-pass hela dagen och ett jättebra gym. Sen ligger Rhodos stad väldigt nära och många av de unga vackra drog iväg när mörkret lade sig...
För oss som är "lite" äldre finns ju de fantastiska showerna på kvällen, iår var det "The 90s" "Thank you for the music, Abba" och "Greatest hits edition" Helt grymma artister, alltid...

Sen måste man ju ta sig in till Gamla stan också

Vi har en favoritresturang som heter Kostas, riktigt grekiskt mat och superdupertrevlig personal.
Vi träffade kompisar på middag, bloggarkompis med bloggen http://www.smacoolt.blogspot.com/.

Pappa Kostas med sina söner och svärson och mina kära!
Skall ni till Rhodos MÅSTE ni gå hit och äta, adressen är:
62 Pythagora str. Old Town...

Det finns inga tjatiga inkastare, skylten syns knappt, men maten...mmmmmmmumma

Här är en annan underbar person vi träffat genom åren, Michalis, han säljer supergoda donuts och frukt på stranden. Alltid glad och trevlig...

...som på kvällen byter skepnad och säljer skinnjackor och pälsar i gamla stan. Vi blev bjudna in i hans hus på ouzo.


Finaste klädbutiken i gamla stan, skylten är dock missvisande för de har ytterst lite Diesel prylar utan de finaste italienska kläderna. Förra året köpte jag tunikor och klänningar som jag använt jättemycket. Iår blev det en långklänning och en byxdress som var superfina. Affären ligger mitt på huvudgatan!

Skönaste byxdressen...

Härliga dagar...

och sköna kvällar, tunikan från fina affären förra året!

Allting har ju ett slut, så också denna sköna resa.

 Hejdå Rhodos vi ses snart igen...

14 kommentarer:

  1. Hej,
    ja, vi undrade just om du var kvar på Liseberg och vilka åkband du egentligen köpt. Känns skönt att få se att du haft semester på Rhodos - denna härliga ö. Ser ut som ni haft det super mysigt.
    Välkommen hem!!!
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Hello vännen!
    Underbara bilder och underbart att läsa att ni har haft det toppen. Och inte är kvar på Liseberg o snurrar =D
    Det ser verkligen ut att ha varit en härlig och skön resa. Ni är såååååå fina.
    Tack ännu en gång för en underbar dag o kväll hemma hos er.
    Pussen o Kramen o må så gott

    SvaraRadera
  3. ja vi hade det underbart...tack o kram

    SvaraRadera
  4. åååååååh, ta mig meeeeeed. jag vill också bo på triaton?! snäääälla..... låt mig träffa costas och kakpojken.


    ååååh cant wait!

    SvaraRadera
  5. glömde säga, ni är sååååå vackra på bilderna! speciellt costas!

    SvaraRadera
  6. Karro ditt pucko, detta var ett seriöst resereportage...

    SvaraRadera
  7. Jag kan välja med som modell. ta bild på mig görandes allt. jag gnäller inte, jag lovar!

    SvaraRadera
  8. skit, följa inte välja

    SvaraRadera
  9. Du skall med nästa år I promise you little princess...

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. ps. fina fossingar i vattenbrynet!

    SvaraRadera
  12. Om någon undrar sitter min stora dotter en halv meter i från mig och skriver kommentarer på sin dator och jag svarar!
    Sjuka familjen!!!

    SvaraRadera
  13. HAHAHA Michalis! Honom kommer jag också ihåg!
    Att han orkar gapa "Melona, varmt kafeee, donut. mirelle" hela dagarna!

    SvaraRadera
  14. Hejsan, uppskattar verkligen detta inlägg då vi efter mycket letande hittat via ving detta otroliga hotell.
    Vi ska 31/8 bo i Royal Family rum på Triton. :)
    Något mer du vill rekommendera oss?
    Barnen är väldigt små så finns nog tyvärr inte mycket för dom, dottern kommer vara 2½ och sonen kommer vara 1. :)

    Gillar din blogg!

    SvaraRadera